tirsdag den 7. februar 2012

En klump i maven over elefanter og æbler

I kender det sikkert godt. Ens hjerter hopper en ekstra gang, og man får en knude i maven. Sådan havde jeg det i går pga denne samtale med min lokale stofbutiksindehaver:

K: Har du fundet sengetøjet?
Mig: Øh sengetøjet?
K: Ja, jeg så dit opslag i Fakta. At du søgte sengetøj med elefanter
Mig: Nåh, nej ikke endnu
K: Jeg havde det jo ellers til Lisa (hendes datter som jeg er i mødregruppe med)
Mig: Åh er det rigtigt? (med et spinkelt håb i stemmen om, at hun havde gemt det og ville af med det)
K: Men det var jo hullet, så jeg har smidt dem ud.
Mig: Nej nej Kirsten sådan noget må du bare ikke sige!!
K: Jeg havde ellers en 3-4 sæt
Mig: *SNØFT*


Sådan havde jeg det også dengang min nabo, Louise, fortalte, at hun havde fundet et lilla elefantsæt. Splinternyt og i indpakning!

Eller når jeg tænker på den børnehave, jeg har arbejdet i, som har sengetøj i de her fine æbler. Håber de en dag vil af med det. Ved at nogle af dem læser med her på bloggen- og til jer: Jeg skal nok købe noget nyt sengetøj til jer, hvis jeg får æblerne til gengæld :-)

16 kommentarer:

  1. Øv altså, hvor er det bare ærgeligt :)

    SvarSlet
  2. Nej nej nej, ej så var nærmest bedre om hun ikke havde sagt det ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så næsten hellere holde mund:-)

      Slet
  3. Ih altså søde Julie, tusinde tak for overraskelsen! Du er da for sød..

    Et stort og kærligt kram til dig!

    Smil fra Pia

    PS: fede stole I har fået ved jeres spiseplads. Hvor har du bænken så, hvis jeg må spørge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skam så lidt:-)
      Ja Hay stolene er bare fede! Bænken måtte ryge og rejse, så den er solgt. Der var simpelthen ikke længere plads til den. Stolene fylder jo ret meget...

      Slet
  4. Uha ja, sådan skal man altså holde mund med!

    SvarSlet
  5. Jeg har aldrig set æblerne nogen steder, men vil kigge efter dem til dig, helt bestemt :)

    SvarSlet
  6. Jeg tror du kan være heldig. Du er i vores tanker:-)Knus Mette fra Engly.

    SvarSlet
  7. Jeg forstår dig til fulde - kender til begge de skønne 70'er hypede stoffer.
    Jeg har nogle mega irriterende historier om de stoffer ;-) - du får dem lige, da jeg tror du kan følge mine tosssede tanker.

    Jeg var en sommer en i genbrugs på fyn og købte nogle skønne toilettaskter og Alt om Håndarbejde fra 70'erne - helt høj af genbrugsglæde gik jeg ud, men da jeg nåede bilen, sagde jeg til min mand - jeg glemte at kigge deres sengetøj. Jeg var som draget og måtte ind igen - hvad lå der nederst i bunken - lyseblå elefanter til 15,- kr.... ;-) - jeg betalte med hjertebanken og løb lykkelig tilbage til bilen...

    og så har jeg engang fundet lilla elefant sengetøj på Trendsales - annoncen var lige oprettet og jeg fik det til 25,- kr og aldrig i mit liv har jeg godkendt en TS handel så hurtigt... hi hi - følte næsten jeg "snød" sælgeren, da jeg jo ved hvor meget det kan sælges for....

    og nej det er ikke til salg... sorry

    og æblerne har jeg selv sovet i, både hjemme og i min børnehave - jeg har et grønt sæt fra min barndom og har haft en del flere fra en børnehave....de er solgt ud - endnu mere sorry

    Men som plaster på mine irriterende historier - så har jeg et baby hovedpude betræk i grønne æbler jeg gerne vil bytte med dig - det er mega slidt - men smides ud skal det ikke ;-)

    Mange hilsner
    Maiken (også en af dem "på stoffer")

    SvarSlet
  8. Åh Maiken sikke nogle klump-i-maven historier du har der! Jeg vil meget gerne bytte mig til æblerne. Send mig en mail julie_lykke@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Har du set at de er genoptrygt og sælge igen? eks hos Hoppe Loppe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg ved det godt (se min sidebar), men det er det gamle jeg søger.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.