søndag den 10. januar 2010

Kreativ søndag

Så gik weekenden. Søndagen er blevet brugt til kreative sysler.
En ny hynde til højstolen, rammer med papir og tapet samt en hagesmæk (juhuu jeg kan finde ud af det dér med kantebånd!):
Og så har jeg fået en ny hobby: At hækle af stofstrimler. Det er vildt sjovt, det skrider hurtigt fremad (med en hæklenål str 9), og man kan næsten ikke stoppe igen, men det er hårdt for fingrene
Lige et par stemningsbilleder. Al julepynten er for længst pakket væk, så nu trængte vi til lidt mere friske farver
God søndag aften, jeg vil til at hækle videre:-)

10 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud Julie! Og du er da bare en haj til det med kantebånd..
    - Gid jeg kunne hækle, det ser vildt godt ud! Det kunne være perfekt til en hynde til en stol/taburet;)

    SvarSlet
  2. Tak Camilla:-)
    Jeg kunne faktisk ikke hækle. Det eneste jeg kan er luft- og stangmasker. Det er super nemt, når man lige har prøvet det. Er sikker på du sagtens kan ;-)
    Kh Julie

    SvarSlet
  3. De er virkelig søde, de rammer du laver!

    Jeg har lige startet en change away idag, du måske kunne være interesseret i. Kig på det, måske det kunne friste istedet for stofpakken :)

    SvarSlet
  4. Det ser fint ud. Sjovt at se "mit" tapet på din ramme. Også god ide med at hækle i stof. Jeg mangler lidt et tæppe ind til Idas værelse, tror du ikke det kunne gå i det hæklede stof?

    SvarSlet
  5. Sikke fine ting, du har fået lavet. Kantebånd er noget bras at sy, synes jeg, men hold op, hvor er det blevet flot.
    Hvor har du de skønne stoffer, som puden og smækken er syet af?

    KH Mette

    SvarSlet
  6. Hej Julia, tak skal du ha'! Jeg er netop ved at forhandle lidt med den anden Julia. Men dit tapet er godt nok også fint. Kunne være vi kunne bytte med noget andet?! Skriver lige senere...

    Hej Mie, ja! Det vil være super til netop et gulvtæppe. Jeg regner selv med mit skal ligge her i stuen eller på Silas' værelse, når det er færdigt:-)

    Hej Mette, ih tak:-) Stoffet smækken er af, er fra Ikea(et dynebetræk), og det til puden er fra Katvig (også et dynebetræk).

    SvarSlet
  7. Fine sager du har fået lavet, Julie. Du er altså bare god! Hvad skal hækleriet blive til - et tæppe?

    SvarSlet
  8. Tak Louise:-)
    Jeps jeg påtænker det skal være et guldtæppe...

    SvarSlet
  9. Hej Julie.
    Jeg kan da se at du kan finde ud af fastmasker :-)

    Har du lavet hynden til trip trap stolen på gefül? Skal selv til at kaste mig ud i samme projekt sså er lidt nysgerrig, hvilket slags stof har du brugt?

    SvarSlet
  10. Hej Mette
    Jeg havde en anden hynde som jeg har klippet efter, så det var ret nemt:-) Jeg har brugt et sengesæt fra Katvig, som er klippet op. Bagsiden er noget andet stof (også bomuld) og i mellem er 3 lag pladevat.
    God fornøjelse med projektet:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.