mandag den 8. februar 2010

Kanelsnegle

Opskrift på kanelsnegle:

Dej:
80 g smør
250 g mel (jeg brugte lidt mere)
1 dl sødmælk (jeg brugte minimælk)
20 g gær
1 æg
25 g sukker
lidt groft salt
korn fra ½ vanillestang

Fyld:
100 g smør
100 g sukker
1-2 spsk kanel

Hak smør i stykker og bland med mel.
Lun mælken og opløs gær deri.
Pisk æg, sukker, salt og vanille sammen. Bland mælk/gær og mel/smør i og ælt dejen blød.
Lad den hæve til dobbelt størrelse.

Til fyldet røres alle 3 ingredienser sammen.

Rul dejen ud og fordel fyldet. Rul sammen og skær ud i 1½-2 cm tykke skiver. Læg snegle på bagepapir (næste gang vil jeg bruge muffinsforme, så det holder bedre på fyldet) og lad dem hæve mens ovnen varmes op på 220 g.

Bages i ca 10-15 min i nederste rille.

Afkøl og pynt med glasur.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Ej hvor blev jeg bare lige lækkersulten... Dem må jeg bage en af dagene :)

    SvarSlet
  2. Savle savle!! God med muffins-formene. Når jeg laver snegle, så strikker "halen" nemlig altid ud og bliver tør. Tak for tippet og tak for aftenens øje-snack! Slurp!

    SvarSlet
  3. MUMS, hvor ser de bare over-mega-meget-lækre ud...eeeej hvor blir jeg sulten nu!! Ku man ikke få en sending ud med bud?? :-)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. aij altså Julie -det kan du ikke være bekendt. Man bliver jo helt enormt lækkersulten. Jeg kæmper for at modstå fristelsen -men mon ikke også jeg er "nød til" at bage én af dagene :0)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.