torsdag den 10. juni 2010

Det færdige resultat

Langt om længe blev jeg i går færdig med dette skønne sengetæppe.

Det har taget lidt længere tid at lave end først antaget.

Det var kæmpestort at sidde med ved maskinen og at få det til at passe med bagside og pladevat var en videnskab i sig selv.
Men nu er det endelig færdigt og jeg elsker det. Men jeg vil aldrig lave et til! :-)
Jeg har drømt om et sengetæppe lige siden jeg startede på stoffer (hø hø).
Mange af jer jeg har byttet med kan helt sikkert genkende en lap eller 2 :-)
Nu vil jeg i gang med små mindre projekter som sommerbukser til kærestens niecer og klapvogntæppe.

23 kommentarer:

  1. Hvor er det flot! Jeg ved hvad du mener med pladevat og bagside. Jeg har selv kæmpet med sengetæpper fornylig.Jeg har dog planer om at sy flere når jeg lige får taget mig sammen.

    Kh
    Monika

    SvarSlet
  2. Hei Julie
    Tusen takk for hilsen på bloggen min!
    For et fantastisk stort og frodig lappeteppe du har laget i de lekreste retrostoffer!!!
    Skal si du har vært tålmodig. Jeg syr en del lappetepper, men de har til nå ikke blitt sååå stort som det du her har laget.
    Dette deilige teppet vil du helt sikkert få masse glede av i årevis!
    Ha en glad dag!
    Stor hilsen fra Kaspara

    SvarSlet
  3. Hej Julie

    Jeg gættede rigtigt... Kunne næsten kende den store samlinger stoffer fra dengang jeg lavede mit:)
    Men det er blevet rigtig flot:) man kan kun blive glad, når man går ind i rummet.

    Jeg sagde også jeg aldrig skulle lave sådan et igen, og min lapper er også mindre. Men min mor vil også have et nu, så det må blive i lidt større lapper:)

    Men tillykke med det:)

    Hilsner Vicki

    SvarSlet
  4. Sikke et arbejde!
    Det er rigtig flot!!

    SvarSlet
  5. Hvor er det pænt. Sikke et stort stykke arbejde. Hatten af for dit flid.

    Jeg syede selv to sengetæpper for mange år siden, og det var også et kæmpe arbejde. Men jeg er stadig meget glade for dem begge, og bruger dem jævnligt.. Og det kommer du også helt sikkert til.

    SvarSlet
  6. Så fint det ble!! kjempeflott!! du er jammen flink, og må ha stoor tålmodighet.. for dette tar tiid!

    Ha en strålende dag videre:)

    SvarSlet
  7. wow, det er sørme fint :)

    SvarSlet
  8. Det er blevet kanon flot, men ja, kan da lige forestille mig hvor bøvlet det har været :)

    SvarSlet
  9. Hvor er det flot, Julie! Kan godt genkende en lap:-)

    SvarSlet
  10. Super flot Julie og ja, det har sikkert været et kæmpe arbejde og man har garanteret ønsket sig en større symaskine undervejs, så man kan få plads til alt det stof!!

    SvarSlet
  11. Hvor er det bare blevet virkelig virkelig flot, Julie! Helt utroligt som det lyser op :-)
    Kh Louise

    SvarSlet
  12. Hvor er det bare flot Julie ... sådan et stort arbejde tror jeg aldrig at jeg turde give mig i kast med !!
    KH Jytte

    SvarSlet
  13. Wow, hvor er det bare flot! Og sikke et arbejde!

    Jeg er vildt imponeret og en smule misundelig:)

    SvarSlet
  14. Hvor er det blevet flot!!!

    Puha, det minder mig om den bunke færdige firkanter jeg klippede op til samme foremål, før jeg fødte. Måske det projekt snart skal på banen igen...

    SvarSlet
  15. NYDELIG sengeteppe. Helt herlige stoffer du har brukt. Masse inspirasjon!!

    SvarSlet
  16. Hvor er det bare blevet flot! Jeg vil også gerne lave et sengetæppe til vores seng, men lægger nok ud med et slumretæppe til sofaen først - kunne godt forestille mig det var noget af et bøvl at sidde med ved maskinen.

    SvarSlet
  17. hvorer det blevet flot, hatten af for du har orket at sidde med sådan et stort arbejde!

    SvarSlet
  18. Åhhh jeg vil også super gerne have sådan et sengetæppe, men ved ikke om jeg nogensinde ville få det gjort færdigt.... Derfor ar jeg ikke turde at gå igang med det.. ha ha... Men nøøj hvor er dit bare super fint.

    SvarSlet
  19. wwwaaauuu hvor er det flot - er ny her og glæder mig til at følge med ;) Dejlig weekend til dig ! Stine

    SvarSlet
  20. Hvor er det bare lækkert Julie!!:) Jeg er grovmisundelig..
    Sikke et stort arbejde - men så fantastisk resultat..
    Nyd weekenden..
    KH Anne

    SvarSlet
  21. Flotteste sengetæppe jeg har set....wauw åh gid jeg havde masser af tid, så ville jeg også gå i krig - selvom det er et stort arbejde - men resultatet er jo også helt i særklasse :-) Kh. Mette

    SvarSlet
  22. Hvor er det flot :)

    Det er jo lige netop sådan et projekt jeg også er i gang med at klippe lapper ud til. Er spændt på, hvor besværligt det viser sig at være.

    Nogen gode råd, jeg skal have med på vejen?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.