fredag den 25. juni 2010

Dén kan jeg ikke greje - kan du?

Jeg skal igang med en EG jakke til Silas. Den skal være i 3 lag yderstof, tyndt pladevat og foer og så quiltes i tern.
Jeg kunne godt tænke mig at sømmene indeni bliver skjult ligesom på en vendbar jakke.

Jeg kan kun se 2 muligheder at lave den på, men så bliver den ikke som jeg ønsker.
1) At sy al yderstof sammen og sy al foer samme. Lægge dem vrang mod vrang og pladevat imellem og så kantebånd på. (dvs. ingen quilting da jeg jo ikke kan quilte de små ærmer, når de ER syet sammen)
2) At quilte alle dele og så derefter sy dele sammen. (dvs. synlige sømme indvendig)

Hvordan grejer jeg den lige, så jeg får en vendbar quiltet jakke?

4 kommentarer:

  1. Jeg kan foreslå en blanding af de to muligheder du beskriver. Start med at quilte yderstof sammen med pladevattet UDEN foer. Derefter lægger du pladevatsiden mod vrang på foer og kanter det. Så har du i det mindste én quiltet side på jakken, og den er vendbar. Held og lykke med projektet :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  2. Hvor er du smart Ulla! Det tror jeg faktisk jeg gør. Tak for tippet!

    SvarSlet
  3. Man kan lave franske sømme, men så er der selvfølgelig sømme, men pæne sømme på den ene side...
    Eller kantbånd... man kan lave dem selv, så de er mindre, og i det originale stof :)
    Ellers, en super god ide foroven :)
    Knus herfra :)

    SvarSlet
  4. Mange tak for dine ideer. De må også prøves af:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.