onsdag den 20. september 2017

Tapas

En af mine livretter er tapas. Det kan vel egentlig ikke kaldes en ret, men skal jeg vælge aftensmad i en børnefri weekend, så ender vi oftest på tapas, som vi kan hapse og hygge med sammen med et glas vin eller bobler. 
Forrige weekend var heller ingen undtagelse. Her prøvede vi noget nyt (for vores vedkommende); artiskokker med rørt smør. Jeg fandt opskriften her. Det var virkelig lækkert og skal klart gentages - også sammen med børnene. 


Tapas-mulighederne er mange og jeg har flere favoritter, men her kommer lidt af dem:
  • Oste! Ikke en tapas uden ost. Mine favoritter er Brügge, Beemster og Montana. Og så en rørt ost med chili/hvidløg, som vi køber ved Lading Ost. Som alternativ er øko Castello pikantosten også lækker
  • Skinke eller pølser får vi næsten altid. Jeg er også vild med røget svinekam
  • Paté rørt med lidt creme fraiche og cornichons til
  • Avocado med rejer og citron
  • Tunmousse
  • Laksemouse (varmrøgetlaks pillet fra hinanden og rørt med lidt creme fraiche, citron og evt frisk dild
  • Lakseroulade ala denne her
  • Carpaccio-ruller; oksefilet i tynde skiver rullet med ruccula, pyntet med olivenolie, parmesan og ristede pinjekerner
  • Saltede mandler
  • Dadler med bacon
  • Og så er der dips: pesto (den grønne fra Løgismose kan varmt anbefales), dijonnaise og mayo med citronskal og persille er mine favoritter.











Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.